Monday, April 4, 2016

Kata-kata Hikmat

Pagi tadi berbincang dgn seorang rakan sekerja disini tentang student yang dh part 8, tapi masih gagal dalam beberapa subjek yang diambilnya semester ni. Rakan tadi mengadu yang dia cuba sedaya upaya naikkan markah itu ini supaya student tu lulus, namun gagal juga. Semasa perbualan tu, lalu lah KPP, mungkin dia terdengar perbualan kami, lantas dia berkata, "Allah takkan tolong orang yang tak nak tolong diri dia", YES, this is the best answer, ever.
Statement tadi aku refleks kan semula kepada situasi aku sekarang. Sampai bila aku nk di takuk ni. Bangun pagi dgn rasa sakit hati kenangkan kata2 oleh org2 toksik pada aku. Aku kena ubah diri aku, sbb Allah takkan ubah kalau aku tak berubah. Ya Allah, bantulah hambaMu yang lemah ini. Yakinlah..setiap apa yang berlaku, Allah nak kita jd lagi baik dr semalam.



No comments:

Post a Comment